אריאל פינק מגיע לבארבי

נסיך הפופ האלטרנטיבי וממעצבי תרבות הגלאם של העכשיו, מודיע על הופעה ראשונה בתל-אביב לרגל האלבום החדש pom pom, ביום שלישי ה-09.06.

אריאל מרכוס רוזנברג החל לכתוב שירים בגיל 10. מתחילת דרכו הסתייג ממה שהוגדר כמוזיקת אינדיושאב את השראותיו מעולם הפופ כמו מייקל גקסון ופליטווד מק. בתחילת דרכו, בכלל תיכנן להפוך לאמן ויזואל, אך בשנות התיכון הכיר בייעודו המוזיקלי, “מכל הסיבות הלא נכונות“, לטענתו. בהיעדר יכולות טכניות בסיסיות, התקשה לנגן על כלי מסוים במשך יותר מכמה תיבות, ולכן, בראשית דרכו, מצא עצמו מקליט באופן מפורק למדי, כמעט תו אחרי תו. נטיות אלו ושיטת הקלטה שקידשה את עליונות השיר על פני ההפקה, החלה לעצב את הדי.אן.איי המוזיקלי שלו, שבהמשך הפכה למעיין אב טיפוס עבור מפיקים ויוצרים מהעשור האחרון. 

אי שם בשנת 2003 נכח בהופעה שלאנימל קולקטיב“, ודרך מכר משותף העביר ללהקה דיסק צרוב של הקלטותיו. פעם שהלהקה התפנתה להקשיב לשירים, פנתה במיידית לאמן וכבר כעבור שנה, אריאל פינק הוציא אלבום בכורה דרך הלייבל שלהם, “פו טראקס“. היה זה הריליס הראשון שלהם לאמן שאינו חבר בקולקטיב. The Doldrums  זכה לאהדת המבקרים, והוביל לצרור אלבומים בשנים העוקבות, בשלל חברות תקליטים עצמאיות. לפני שהספיק להופיע אפילו פעם אחת בפני קהל, הספיק פינק להקליט כבר כ-500 שירים, כעת הוא החל לחשוף קצת מהשלל שנאסף בארכיונו.

המוזיקה של פינק הפכה לתופעה בקרב עכברי אלטרנטיב, ועם עלייתה המחודשת של תנועת הלו-פיי בראשית שנות ה-00′ – קשה היה לפספס את השפעתה האדירה של יצירתו, שכיום מונה כבר 14 אלבומים (מבלי לספור את קטלוג האי.פים המפואר שלו). אמנים כמו How To Dress Well ו-Grimes נחשבים לצאצאיו המוזיקליים ומוזיקאים כמו בק וגיימס מרפילמעריציו המושבעים.

רבים מגדירים את פינק כסנדק התרבות האלטרנטיבית העכשווית. מי שזיהה את כל היסטוריית הפופ כבליל גדול, כמעט בלתי קוהרנטי, של יצירה מתועדת - רגע לפני שהאינטרנט הפך את הדבר לממשי. אובססיית הרטרו, האדרת האנלוגי, כל מה שמזוהה עם תרבות הרחוב של המאה ה-21 – הכל באשמת אריאל פינק(לפחות על פי גיימס מרפי).

כמו כל חלוץ תרבותי, כשהתנועה שנולדה בהשראתו הגיעה לשיאה, סביב סוף העשור הראשון של שנות ה-00′, אריאל פינק עשה שינוי מהותי בקריירה. למרבה האירוניה, עכשיו גם הגיעה ההצלחה המסחרית. המוזיקאי הקליפורני חתם לראשונה בחברת תקליטים גדולה, 4AD, ואלבום האולפן הראשון שלו, בתמיכת להקה של ארבעה חבריםThe Haunted Graffiti“, הקפיץ את מניותיו לשחקים וחשף אותו לקהל חדשים לחלוטין. השיר “Round and Roundמתוכו הוכתר על ידי פיצפורק לשיר השנה של 2010.

לאחרונה, אף הוצע לו לעבוד עם מדונה על חומרים חדשים, אך זה סירב משום שסולד מכל מה שהיא עשתה מאז אלבום הבכורה שלה“. ההתבטאות הזו עוררה ריב טוויטר מתוקשר עם Grimes, שהאשימה אותו במיזוגניה. מדונה על כל פנים- הכחישה בנחישות.

ב-2014, פינק שיחרר את pom pom, אלבום אולפן שלישי, הפעם ללא הHaunted Graffiti“, מגובה להקה חדשה הכוללת את אייקון הpאנק Don Bolles. בהקלטות האלבום השתתפו סוללת מוזיקאים, בין היתר חלוץ הרוקנרול, המוזיקאי והאמרגן האגדי קים פולי, שעבד איתו על האלבום מחדרו בבית החולים, זמן קצר לפני שנפטר מסרטן בתחילת השנה הנוכחית. כמו כן, נכלל באלבום שיר שכתב יחד עם אזילייה בנקס, שיצא בגרסא אחרת (בהפקתו), באלבומה האחרון. הריליס של פינק זכה לתגובות נלהבות, ובין היתר התברג למקום התשיעי במצעד אלבומי השנה של פיצפורק.

הפקה: נרנג׳ה והמון ווליום



Comments are closed.